عواقب خودارضایی

 

خودارضایی علاوه بر اینکه از نظر دینی کاری حرام است ، یک نوع مرگ تدریجی است که عوارض خیلی بد و جبران ناپذیری را ،  برای فرد مبتلا در پی دارد . پیامبر گرامی اسلام در مقام هشدار و نهی از این عمل ناپسند می فرماید :

امام صادق‌عليه السلام نيز مي‌فرمايد: «با سه گروه خداوند در روز قيامت سخن نمي‌گويد و پاكشان نمي‌خواند و عذابي دردناك دارند، از آن سه‌اند، خودارضايي كننده و كسي كه لواط دهد»(میزان الحکمه  ح19049)

به برخی از عوارض جسمی آن اشاره می کنیم :

 

1- از دست دادن زیبایی: مطمئنا هیچ کس نیست که دنبال زیبایی نباشد و زیبا بودن و جذاب بودن را دوست نداشته باشه، ولی خودارضایی عملی هست که بعد از مدتی روی چهره و مخصوصا چشمها اثر می گذارد و چشم های فرد مبتلا ، به گود می رود.

 

2-ریزش مو: از دیگر آثار منفی خود ارضایی ، که گاهی در برخی افراد به صورت ریزش مو نمود پیدا می کند ، ریزش مو می باشد .

 

3-آسیب روحی و اجتماعی : فردی که خودارضایی می کند عذاب وجدان دارد واعتماد به نفس خود را از دست می دهد ؛ شخصی که تا قبل از خود ارضائی فردی اجتماعی بود ، تبدیل به شخصی گوشه گیر و منزوی می شود.

 

4-زود انزالی: مردانی که مبتلا به خودارضایی بوده اند ،بعد از ازدواج دچار زود انزالی شدید می شوند که باعث خجالت و شرمندگی مرد می شود و چون همسر از این رابطه لذتی نمی برد بعد از مدتی باعث تنش و اختلاف در زندگی مشترکشان خواهد شد. 

بعضی ها گمان می کنند که با استفاده از برخی قرص ها می توانند این مشکل را بر طرف کنند . ولی متاسفانه این قرص ها علاوه بر مضراتی که به خاطر شیمیایی بودن بر بدن دارند، همیشه در دست رس نیستند. از طرف دیگر این قرص ها مقطعی هستند و تاثیرشان را بعد از  استفاده زیاد از  دست می دهند.

 

5-ضعف در قوای جسمانی: ضعف و تحلیلِ قواىِ جسمانى ،‏ کاهش انرژى جسمانى بدن ، از مضرات مهم و جبران‏ ناپذیر خودارضایى است. احساس خستگى عارضه طبیعى انزال است، اگر خودارضایى در شبانه روز به دفعات تکرار شود . این احساس خستگى در ساعات مختلف همراه انسان است. 

 

6-درد در استخوانها و کمر: هنگام اورگاسم در خودارضایی کلسیم خیلی زیادی از بدن خارج می شود ،به همین خاطر افرادی که خود ارضایی می کنند معمولا از ناحیه کمر و استخون احساس ضعف و درد می کنند.

 

 7-  ضعف اعصاب ، حافظه و بینایی :خود ارضاىی به تدریج در نور چشم و قدرت بینایى اثر مى ‏گذارد و آن را کاهش مى‏ دهد . حتی در صورت استمرار باعث ضعف حافظه نیز خواهد شد.

 

دوست عزیز ، ما در این فکر هستیم که اگر شما به این مشکل اعتیاد دارید را از حالت گفته شده جدا کنیم و به نسیم ارامش و راحتی بر گردانیم

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: خود ارضایی عواقب خودارضای خود ارضایی از دیدگاه اسلام

تاريخ : سه شنبه 19 / 2 / 1395 | 20:21 | نویسنده : م.ش |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.